Tuesday, August 5, 2008

Sa Wa Dee Kap!





I got just back from "heaven"! Akhirnya dapat jugak menjejakkan kaki menikmati alam ciptaan Tuhan yang sangat mengagumkan di Krabi, Thailand.

Apa keistimewaan Krabi? Destinasi pertama yang mesti ditujui ialah Phi Phi Island (Maya Bay di antara lokasi filem The Beach lakonan Leonardo Di Caprio). Dan yang kedua ialah Emerald Pool/Sra Morakot (Tak ubah macam swimming pool buatan manusia yang terletak di tengah2 hutan belantara). Dan banyak lagi seperti Hot Spring, Crystal Stream dan pulau-pulau kecil di sekitarnya yang menarik untuk "diterokai".

Shopping? Fyi, I prepared a few beg kosong kononnya nak shopping sakan di sana. Unfortunately barang2 kat sana tak berapa menarik untuk dibeli ditambah pula dengan harga yang lebih kurang sama macam kat sini. Tapi kalau nak memanjakan diri memang sangat berbaloi dan berpuas hati. Full body Thai massage hanya RM25 selama sejam dengan urutan yang sememangnya 1st class!. Manicure & Pedicure pula hanya RM15 dan kalau nak tukar imej dengan melakukan braids pada rambutmu, hanya sekitar RM50.

Makan? Thai Cuisine is my fave. Sedap tapi pedas giler! Price ok and easy to get Halal food there. You have to try the Thai Pancake, mmg sedap hingga menjilat pinggan! Hehehehe...

Hai, kalau nak cerita sampai minggu depan pun belum tentu habis. Tapi yang pastinya, I love Krabi so much rasa mcm tak mau balik!

XOXO,

zura ahmad

6 comments:

Alice said...

Sekarang teringin pulak I nak gi Krabi ni. Seronok nampaknya dan kalau ambil gambar, pasti cantik!

Anonymous said...

Harus you pergi sebab boleh snap gambar yg cantik!

baby said...

hai...
krabi hotel dia ok x...
best nyerr i cm nak gie gak ar...
tempat dia pun cantik...

Anonymous said...

Boleh dikatakan most of the hotel cantik2. The one yg I menginap tu (Royal Nakara) cantik sgt interior dan bersih dan staff kat situ pun baik2 and luckily they can speak English very well. I luv the swimming pool! Check out www.royalnakara.com

Nate said...

Hi, perhaps you guys can list down how much is spent for the trip (or future holidays).

At least us readers can start planning and budget! :)

Sueltra said...

wow!! i love krabi!!
thanks for sharing!!
last year i dpt pg langkawi, pangkor, bali, penang (an island too rite?) hehe..
this year i cume sempat gi redang je!
hopefully next year dapat pergi!